Test „Novosti“: Vožnja sa stilom sa „jarisom”
12. 11. 2014. u 13:05
Isprobali smo novu „tojotu jaris 2014 1.3 dual VVT-i“. Unutrašnjost je praktična i od izuzetno kvalitetnih materijala. U ponudi je pet paketa opreme - „luna“, „stela“, „sol“, „londž“ i „sport“
PRVA generacija „tojote jaris“ predstavljena je 1999. godine, i odmah je ovenčana titulom „automobil godine“. Bio je to revolucionaran potez „Tojote“, koja je napravila prvi mali kompaktni automobil spolja a prostran iznutra.
Druga generacija svetlost pozornice ugledala je 2005. godine. I opet je prednjačila u svom segmentu. „Tojota jaris“ je prva u segmentu imala vazdušni jastuk i za kolena vozača, kao i sistem „smart entry“.
Treća generacija ovog vozila je 2011. godine opet bila korak ispred svih u segmentu. Imala je sistem „tojota tač“ i verziju s potpuno hibridnim pogonom.
Da bi unapredili „treću generaciju“ vozila, Japanci su utrošili 85 miliona evra, uložili 576.000 radnih sati i ugradili više od 1.000 novih delova.
Upečatljiva je prednja, sasvim nova maska, ali i odluka da se hibrid više ne razlikuje od ostatka „porodice“. Jedino je na logu „Tojote“ na haubi plava boja, a nazad se šepuri oznaka „hibrid“, takođe u plavim tonovima.
Unutrašnjost je i dalje savršeno skladna, praktična, samo su sada materijali znatno kvalitetniji, plastika je mnogo mekša, prijatnija na dodir.
Za pogon su odabrani benzinski dizel i hibrid motori. U pitanju je „benzinac“ od jednog litra sa 69 KS i emisijom od svega 95 grama ugljen-dioksida po km. Zatim sledi izuzetni 1.3 dual VVT-i motor sa 99 KS i emisijom ugljen-dioksida od 109 grama po km, kojeg smo mi imali na testu, kao i „dizelaš“„ 1.4D-4D sa 90 KS i 99 grama ugljen-dioksida po km. Naravno, vasceli svet sve više uživa u sjajnom hibridnom pogonu, ali nažalost, u Srbiji nema nikakvih subvencija za kupce vozila s ovim pogonom.

Japanci su uspeli da pojačaju krutost šasije za 20 odsto. U potpunosti su izmenili i amortizere, pa novi „jaris 2014“ naleže još bolje na auto-putu, prolazi kroz krivine kao po šinama. Pri tome, nivo buke znatno je smanjen, pa imate utisak da se nalazite u vozilu iz znatno višeg segmenta.
„Tojota“ je posebno ponosna na svoj „tač sistem“. Druga generacija ovog uređaja ima veliki sedmoinčni ekran i kameru za vožnju unazad. Sjajnu! Možete da telefonirate, šaljete SMS poruke, mejlove, a tu je i „miror-link“ za povezivanje s vašim „smart“ uređajima.
U ponudi je pet paketa opreme - „luna“, „stela“, „sol“, „londž“ i „sport“. Već u početnom paketu opreme, između ostalog, kao standard je sva sila elektronskih sistema - ABS, EDB, BA, kontrola stabilnosti i proklizavanja, četiri vazdušna jastuka, klima-uređaj, USB, radio CDMP3 plejer, elektropaket, „folou mi“ sistem farova, sistem kontrole pritiska u pneumaticima...
I cenovno, „jaris“ je veoma dobro pozicioniran na tržištu. Što bismo rekli, za svakoga ima ponešto. Veliki izbor boja, kombinacija, nivoa opreme i motora će, nema sumnje, i ovaj „jaris“ zadržati na liderskoj poziciji u segmentu.
DIMENZIJE
* Dužina: 3.950 mm
* Širina: 1.695 mm
* Visina: 1.510 mm
* Masa: 1.030 kg
* Prtljažnik: 286 lit.
SPECIFIKACIJE
* Motor: 1.3 dual VVT-i
* Zapremina: 1.329 ccm
* Snaga: 99 KS
* Obrt. moment: 125 Nm
* 0-100: 11,7 sek.
* Maks. brzina: 175 km/čas
Igi
17.11.2014. 09:52
Kolika je doplata za prednji branik?
Da , stvarno je ružan...
Komentari (1)